קרא את מבטנו המושן עיניים בשעונים מכניים ואפשר לנו להסביר מהם התכשיטים בשעונים וכיצד השענים משתמשים בתכשיטים במלאכת השעונים המסתורית ובמאות השנים האחרונות.

שאלת את עצמך פעם "בשביל מה התכשיטים בשעון?"

שעונים מכניים משתמשים בתנועות פצעי קפיץ ולכן אינם דורשים סוללה. אז מה הם תכשיטי watch ומה בדיוק תכשיטים לעשות בשעון? כמו כל מכשיר מכני, יש הילוכים שצריכים לזוז או לסובב. שעונים אינם שונים וגם להשתמש מיסבים אלה שנמצאו באיכות גבוהה יותר אוטומטי ופצע יד שעונים עשויים תכשיטים. אבנים יקרות אלה הן חלקות ולא מאפשרות חיכוך רב ולכן משמשות על מנת להקל על תנועתם של הילוכים מתכתיים ויקרות אלה.

אז כן, יש למעשה אבני חן יקרות בתנועה של השעון שלך ובדרך כלל לא מעט מהם!

באותם ימים, השאננים השתמשו בארובי אודם מקוריים טבעיים כדי ליצור מיסבים אלה, ולאחרונה, הם אימצו את השימוש באדגי אודם שנוצרו במעבדה (הידועים גם בשם אבני אודם סינתטיות) או ספירים. המטרה של תכשיטים אלה היא לשמש מיסבים לרכיבים שונים בשעון במיוחד את החלקים ליצור קשר ובדרך כלל להתיש בקלות כגון ידית הבריחה ואת תכשיט הדחף.

שעונים משתמשים בכמה סוגים של תכשיטים:

תכשיטי חור:

תכשיט חור (ידוע גם כתכשיט פירסינג) הוא סוג של תכשיט עם חור משועמם לתוכו, כך שהוא יכול להיות מותקן על ציר הגלגל או צירים כגון ציר גלילי או ציר חריט. בדרך כלל יש לו חולצה מעט מעוגלת או תחתית שטוחה. יחד עם תכשיט כובע (ראה להלן) הם יוצרים סט הנקרא מיסב ציר. כאשר נעשה שימוש בשילוב, הם מאפשרים לסן להסתובב וכאשר נעשה בהם שימוש בצוות האיזון יש להם הרכבה נגד זעזועים אשר יש מעיינות מחזיקים אותם במקום לספיגת הלם.

תכשיטי כובע:

תכשיט כובע הוא סוג של תכשיט ללא חור משועמם לתוכו אשר משמש כדי למזער את תנועת צוות האיזון. תכשיטי כובע משמשים בדרך כלל בשילוב עם תכשיט ציר ויש להם סוג של הגנה הלם במקום כגון קפיץ בכל קצה. כך מגן השעון במקרה שהשעון יושמט או ייפגע ממשהו בעת השחוק.

תכשיטי משטחים:

תכשיט משטח הוא בדרך כלל תכשיט בצורת מלבנית המשמש בקצה כל זרוע על המזלג משטח.

תכשיטי רולר:

תכשיט רולר הוא סוג של תכשיט המשמש כ נקודת חיבור בין גלגל המילוט והמשטחים, והוא יושב בתוך מזלג המשטח.

כמה תכשיטים צריך להיות לשעון?

רוב השעונים משובצים בתכשיטים כוללים כ-17 תכשיטים המשמשים במספר תחומים:

גלגל איזון

תכשיט דחף אחד ניתן למצוא בהרכבה שבה רמת הבריחה פוגעת בו.

ציר צוות

שני זוגות של תכשיטים (תכשיט חור ותכשיט כובע x 2) משמשים מיסבים ציר על ציר צוות.

גלגל מרכזי

שני תכשיטים (תכשיט חור ותכשיט כובע) משמשים כמיסב ציר עבור הגלגל המרכזי.

משטח ידית בריחה

שני תכשיטי משטח משמשים במשטח ידית המילוט.

ידית בריחה

שני תכשיטים (תכשיט חור ותכשיט כובע) משמשים כעיר הנושא בידית המילוט.

גלגל רביעי

שני תכשיטים (תכשיט חור ותכשיט כובע) משמשים כעיר הנושא בגלגל הרביעי.

גלגל שלישי

שני תכשיטים (תכשיט חור ותכשיט כובע) משמשים כמיסב ציר בגלגל השלישי.

גלגל בריחה

שני תכשיטים (תכשיט חור ותכשיט כובע) משמשים כמיסב ציר בגלגל המילוט.

מה המשמעות של 17 תכשיטים?

שעון עם 17 תכשיטים נקרא לעתים קרובות שעון משובץ יהלומים מלא. משמעות הדבר היא כי היא משתמשת במיסבים תכשיט (בדרך כלל אודם) בתנועה מכנית מגלגל האיזון כל הדרך אל ציר הגלגל המרכזי. םמג

מה המשמעות של 21 תכשיטים בשעון?

בדומה לשעון 17 תכשיט כי יש תנועה משובצת יהלומים מלא, אבל יש גם כמה אבני כובע נוספות הוסיף אשר משמשים כדי להפחית שגיאות מיקום. אבנים נוספות אלה נמצאות לעתים קרובות בשעונים באיכות גבוהה יותר.

האם יותר תכשיטים בשעון טובים יותר?

ראשית, שאל את עצמך "למה תכשיטים בשעונים?". Â הם משמשים בעיקר מיסבים בתנועת שעון כדי להפחית את החיכוך בין רכיבים מכניים של השעון להגן עליהם מפני מקבל מותש. כ-17 אבנים משמשות בשעון תכשיט מכני סטנדרטי ללא סיבוכים גבוהים, במקרים מסוימים, 21 תכשיטים משמשים לצמצום שגיאות מיקום כאמור לעיל.

אם השעון יש סיבוכים גבוהים כגון שעון לוח שנה תמידי, (שעון עם פונקציית סטופר), או שעון tourbillon, זה ידרוש שיש רכיבים נוספים כדי להוסיף פונקציות אלה ולכן ישתמש מיסבים נוספים. תגלה גם כי כמה שעונים דקים במיוחד להשתמש במספר גבוה יותר של תכשיטים בתנועות שלהם. לא התכשיטים עצמם הם אלה שמפרים את השעון, אבל מספר התכשיטים בשעון יכול להצביע על כמה מסובך מכנית או במקרים מסוימים, כמה דק שעון.

למרות התכשיטים ביותר בשעון אי פעם עשוי להיות קשה לעקוב, לעתים קרובות סופר גבוה סיבוכים שעונים יש כמות בלתי נתפסת של תכשיטים בתנועה. קריאה מעניינת תהיה המאמר שלנו על  אשר היו 242 תכשיטים בתנועה. בדרך כלל, סיבוכים יותר הם על השעון יותר אתה יכול לצפות בתנועת השעון מאז מיסבים נוספים נדרשים כדי להפחית את החיכוך בין הרכיבים הרבים הדרושים כדי ליצור סיבוכים אמר.

האם שעוני קוורץ יש תכשיטים?

העובדה היא שלשעונים קוורץ יש חלקים נעים בדיוק כמו שעונים מכניים. עם זאת, לא כל שעוני הקוורץ משתמשים בתכשיטי שעון. לפני שנות ה-70, כאשר שעונים המופעלים באמצעות סוללות (קוורץ) הוצגו עם הופעתו של סטרון Seiko, כל השעונים היו מכניים והשתמשו כחמישה עד שבעה תכשיטים ברמה של השעון. םמג

לקבלת מידע נוסף על מינוח צפייה, בקר בדף מינוח השעון שלנו שהוא המילון המוביל בעולם להבנת מונחי צפייה וסיבוכים. לחלופין, השתמש בר החיפוש כדי לחפש מידע מרתק אודות המותג האהוב עליך או סוג השעון המועדף עליך.

אם אתה נהנה זה בבלוג פוסט ומרגיש כי אחרים ייהנו ממנו מדי, בבקשה אוהב ולשתף אותו. תודה .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *